ЧАС МУЗИЧКЕ КУЛТУРЕ – ВРШЊАЧКО УЧЕЊЕ, ДИВЕРГЕНТНО УЧЕЊЕ И РЕШАВАЊЕ ПРОБЛЕМА
Када прочитамо овај наслов сигурно помислимо колико је корисно за децу осмислити час музичке културе тако да они уче на ова три начина.
Присуствовали смо у петак, 6.12.2024. часу музичке културе код учитељице Љиље Митровић у разреду 4/3. Креативна и увек добро припремљена за часове, још једном нам је показала како један час музичке културе ( 60 мин) може бити тако реализован да сва деца буду све време мисаоно активна, да стално добијају повратну информацију , да размишљају, да се присећају наученог из музичког, да повезују са искуствима из свакодневног живота, да сарађују међусобно, да их њихови вршаци уведу у нека нова размишљања, да их подстакну на креативност, да заједнички процењују урађено, да негују свој музички укус… Емисија „Музички тобоган“ је била почетна инспирација за учитељицу. Имали смо и водитеља и стручни жири, наравно њихове другаре.
Почела је учитељица музичким питалицама. Али нису то биле обичне питалице. Сви ученици су прво сами покушали да одговоре у своје свеске, па након тога следио је одговор представника групе. То је значајна добит за сву децу. Такође је важно што су се сами уверели колико су и шта заборавили, па сада обновили.
Потом су се издвојили композитори који су компоновали музику на стихове песме Чудновата чуда. А представили су се и чланови жирија, њихови другари који су већ врло успешни у Музичкој школи и који су их на свој начин увели у неке елементе вредновања музичких дела.
Низале су активности „Пантомиме“ где су деца поред погађања назива песама, исту и заједно отпевали , а подршка им је била другарица која је значајно овладала соло певањем и освајала значајне награде.
Имали су и игру „тачно-нетачно“ са изузетно добро осмишљењим тврдњама. Морали су добро размислити , имали дилеме. Такође као и у првој игри сви су прво одговарали у своје свеске, а потом одмах и проверили своје одговоре.
Представили су и композитори своје врло успешне копозиције и били награђени искреним аплаузом својих другара.
Час на каквом би могли бити цео дан, да научите, а да се не заморите. Сјајна атмосфера на часу, деца изузетно мотивисана, сва чула код деце активирана. Деца су много тога сложеног усвојила на њима изузетно занимљив начин. Тако је учитељ, прави учитељ.