КАКО ЋЕМО НАЈБОЉЕ ЗАПАМТИТИ НАЦИОНАЛНЕ ПАРКОВЕ СРБИЈЕ
Били смо на угледном часу код учитељице Јасмине Мишић и њеног одељења 4/2. Учили су о Националним парковима Србије, а на овом часу и сигурно и научили. То је та настава која омогућава учење код деце. И неће заборавити сигурно. Смењивало се на овом часу преко 10 различитих активности деце . Али не само слушања. Ту је било израда презентација ( раније су урадили са старијим другарима), презентовања свог Националног парка на врло интересантан начин, израде разгледнице Националног парка, извлачења кључних појмова везаних за одређени Национални парк … Ради провере шта су научили, а и забаве, одговарали су на питања у квизу која су била такође врло инспиративна : који је најстарији, најмиришљавији, најмлађи, најмањи, највећи, карактистичне биљке, животиње у одређеном Националним парковима…. Било је ту и покушаја и погрешака, размишљања, али је важно да су својим одговорима показали да су их занимали сви Национални паркови, успешно су се договарали у групи и закључивали. Остали су на одмору да играју игрицу са Националним парковима. На часу ликовног, након овог часа Природе и друштва, радили су плакат „Како да заштитимо Националне паркове“. Изложиће на одељенском паноу своје разгледнице и наравно ове паное.
За припрему оваквог часа треба пуно промишљања и рада. И не може сваки бити овакав. Али је важно за сваки час поставити прави циљ и користити неке од метода које ће подстаћи мисаоне процесе разумевања и примене. Њих 26, толико и различитог предзнања, мотивације, комбинација способности и потреба учитеља да допре до сваког од њих, потреба да буду задовољни што су данас нешто ново сазнали и научили и што ће им користити у животу. Сигурна сам да су након овог часа деца схватила важност и лепоту Националних паркова. Колико је важно чувати их, бринути се о њима и формирати нове. Да као одрасли људи уживају у њиховим лепотама и своју децу тако едукују.