Угледни час – географија
У пуном саставу стручно веће за географију и историју је дочекало госте на часу географије 28.11.2017. године који је реализовао наставник Горан Несторовић. Циљ часа је био усвајање знања о природногеографском и друштвеноекономским одликама Јапана. А како је било?
Час је припремљен као пројектна настава где је сваки ученик имао неки свој задатак. Низале се се слике пред очима присутних.
Свако сазнање је било поткрепљено и сликом на бим- пројектору или излагањем ученика који је био обучен како му улога налаже. Ученици су сами радили презентације и приказе, а око костима су им помогли родитељи.
Упознавши кратко географски положај Јапана, границе, величину кренули смо на чудесно путовање. Поздравио нас је јапански цар ( ученик са круном на глави ).Кренули су прикази индустрије Јапана, слике развијене аутоиндустрије, роботике… Са дугом традицијом, историјом и посебним особоностима ове земље упознали су нас ученици 7-3 јер су нам објаснили шта је то нинџа ратник, гејша, оригами фигурице од папира смо разгледали сви, бонсаи ( уметност одгајања минијатурног биља), самурај, суморвач, реални аикидо и теквондо. Катана је главно оружје самураја. Видели смо ( припремљен) и чули рецепт на који начин се припрема њихово познато јело суши.Упозорени смо како се једе опасна риба фугу.Упознали смо позната имена из света уметности: Чули смо песму која спада у хаику поезију док нас је трешњин цвет и празник Трешњиног цвета поздрављао са екрана уз традиционалну музику тог поднебља.Знате ли шта је Акита? То је позната раса паса која води порекло из Јапана, а има га и код нас.Објаснили су нам шта су камиказе и шта је харикири и послужили су нас јапанском јабуком..
Час је био као филм- динамичан, пун укуса, мириса и снаге далеког Јапана. Ово је био час који ће памтити сви и пожелети да још више сазнају, уче и проучавају на овај или неки други интересантан начин.
А шта кажу ученици 7-3 након реализованог часа: „Све је било супер.Свидела ми се јако моја улога. Волела бих више оваквих часова. Потрудили смо се да све буде како треба. Лекцију о Јапану научили смо кроз игру, забаву и доста смеха. Дотакли смо чак и најситније теме о којима ја нисам знала ништа. Костимирали смо се како би боље дочарали јапанске вештине.“ (Зељић Маријана)
„ Све је било по плану и јако сам задовољна.“ „Било је фантастично. Волела бих више таквих часова“. „Било је занимљиво осетити бар мало јапанску културу.“ „Било је веома професионално“. „Било је лепо учествовати и једва чекам следећи“. „Забавила сам се и не само ја него сви. Одлично је било и сви су се потрудили да све буде како смо испланирали.“