ЧАС ИНТЕГРАЦИЈЕ ГЕОГРАФИЈЕ И БИОЛОГИЈЕ У ОСМОМ РАЗРЕДУ – НАЦИОНАЛНИ ПАРКОВИ И РЕЗЕРВАТИ ПРИРОДЕ
У среду, 20. децембра 2017. године наставнице географије Милена Митровић и биологије Јустина Ћосић, одржале су два часа у осмом разреду, на коме су интегрисале садржаје два предмета географије и биологије о Националним парковима и резерватима природе у Србији.
Одлично одабран садржај, погодан за интеграцију у настави и заједничку обраду . Доминантан облик рада је био рад у групи, у којима су деца имала различите задатке. Било је потребно да на основу литературе направе паное о природним добрима уопште и националним парковима: положају, специфичностима биљног и животињског света, специјалним резерватима и парковима природе.
Деца су у групама одлично радила и сарађивала и било је очигледно да се овај облик рада врло често примењује на редовним часовима. Након презентација група, врло квалитетних, чланови група су проверили колико су их другари слушали и разумели њихова излагања, постављајући по неколико питања свим групама.
Цео час је био употпуњен и урађеним презентацијама (деца су их урадила код куће), представљеним на самом крају часа – углавном сликовним: фотографијама предела и пејзажа националних паркова и специфичних биљака и животиња, што је такође значајно допринело бољем упознавању и лакшем препознавању и запамћивању различитих врста биљака и животиња као и повезивању са искуством ученика.
Сигурно је да овако обрађени садржаји о Националним парковима и резерватима природе у Србији код деце подстичу процес учења и доприносе да настава не буде пуко изолована активност, него нешто што ће њима значити у будућем животу: на њиховим путовањима, повезивањима знања из различитих области и развијању њихове опште културе.